El síndic major, Joan Colom, ha estat rebut avui pel president de la Generalitat

BARCELONA, 1 de març del 2011.- El síndic major de la Sindicatura de Comptes, Joan Colom, ha estat rebut aquesta tarda pel president de la Generalitat, Artur Mas, al seu despatx al Palau de la Generalitat.

Joan Colom acaba el seu mandat al capdavant de la Sindicatura de Comptes de Catalunya després de set anys com a síndic major, càrrec del qual va prendre possessió el 23 de març del 2004.

Durant la seva trobada amb el president de la Generalitat, per espai de 45 minuts, Colom ha explicat a Mas l’evolució de la institució fiscalitzadora en els darrers set anys, quan pràcticament ha duplicat el nombre d’efectius i ha experimentat un creixement notable del seu pressupost, alhora que ha incrementat la seva activitat fiscalitzadora.

El síndic major ha traslladat al president alguns del reptes futurs de la institució, que ara renovarà quatre dels seus set membres després que el Parlament designés el passat 23 de febrer Emma Balseiro, Andreu Morillas, Joan Ignasi Puigdollers i Maria Àngels Servat com a síndics de la Sindicatura de Comptes.

Els nous síndics rellevaran en el càrrec Joan Colom, Agustí Colom, Ernest Sena i Alexandre Pedrós -aquest últim, traspassat el 2 de juny- el proper divendres 4 de març, quan prendran possessió en un acte al Parlament de Catalunya.

Amb la renovació, el nou Ple de la Sindicatura quedarà constituït pels síndics Jordi Pons, Jaume Amat -membres de la Comissió de govern de la Sindicatura-, Enric Genescà, Emma Balseiro, Andreu Morillas, Joan Ignasi Puigdollers i Maria Àngels Servat.

Fotos: Generalitat de Catalunya (Jordi Bedmar)