La Sindicatura, en 2 minutos

La Sindicatura de Comptes de Catalunya


Bienvenidos a la Sindicatura de Cuentas de Cataluña, institución creada al amparo del Estatuto de autonomía de 1979 y órgano fiscalizador externo de las cuentas, de la gestión económica y del control de eficiencia de la Generalitat, de los entes locales y del resto del sector público de Cataluña. La definición de las funciones de la Sindicatura, recogida en el Estatuto de autonomía vigente, destaca las características esenciales de esta institución: es un órgano de control porque su función es fiscalizar la gestión económica y financiera de las entidades públicas, verificar el respeto de la legalidad y evaluar la eficiencia y la eficacia de sus operaciones; lleva a cabo el control externo, porque actúa con independencia de los gobiernos y, pese a tener dependencia orgánica del Parlamento, tiene plena autonomía organizativa, funcional y presupuestaria; y su ámbito competencial abarca todo el sector público de Cataluña, es decir, la Administración de la Generalitat, la Administración local y todos sus entes dependientes.

 

 + Leer más

Actualidad Actualidad

La Sindicatura publica els informes relatius a l'Institut Ramon Llull, al Departament d'Agricultura i a l'Ajuntament de Mont-roig del Camp



Barcelona, 7 de febrer de 2018

La Sindicatura de Comptes ha publicat i tramès al Parlament els informes 25/2017, relatiu al Consorci de l'Institut Ramon Llull, exercici 2015; 26/2017, sobre el Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural, capítols 4 i 7 de despeses, exercici 2014, i 27/2017, sobre l'Ajuntament de Mont-roig del Camp, endeutament, exercici 2015.

L'informe 25/2017 té per objecte la fiscalització de la Liquidació pressupostària i la revisió del compliment de la legislació aplicable en els àmbits comptable, pressupos-tari, de les retri¬bu¬cions del personal, de les subvencions i de la contractació de l'Institut Ramon Llull, que té com a finalitat la projecció i la difusió exterior de la llengua i la cultura catalanes. El Consorci està integrat per l'Administració de la Generalitat i l'Ajuntament de Barcelona.

L'informe 26/2017, sobre el Departament d'Agricultura, té per objecte analitzar la naturalesa i comptabilització de la despesa registrada en els capítols 4 i 7 del pressupost ¿transferències corrents i de capital. El treball també s'ha adreçat a verificar que el procediment emprat pel Departament en la convocatòria, l'atorgament, el seguiment, el pagament i el control de les subvencions s'ha adequat a la normativa aplicable.

A l'últim, l'informe 27/2017 comprèn la revisió del compliment de la normativa vigent en relació amb l'endeutament, tant a curt com a llarg termini, de l'Ajuntament de Mont-roig del Camp (Baix Camp).

 

Últimos informes publicados Últimos informes publicados

Informe 27/2017

Ajuntament de Montroig del Camp. Endeutament, exercici 2015

Informe 26/2017

Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural. Capítols 4 i 7 de despeses, exercici 2014

Informe 25/2017

Consorci de l'Institut Ramon Llull. Exercici 2015

Informe 24/2017

Ajuntament de les Avellanes i Santa Linya. Indemnitzacions derivades de les obres de la carretera local LV-9042, exercici 2015

Informe 23/2017

Sistema d'Emergències Mèdiques, SA. Exercicis 2012-2015