30 anys: 1984 - 2014 30 anys: 1984 - 2014

Acte commemoratiu del trentè aniversari de la Sindicatura, 2 de juny de 2014

La Sindicatura va celebrar un acte institucional al Parlament de Catalunya per commemorar el trentè aniversari de la seva creació mitjançant la Llei 6/1984, del 5 de març, que va regular la naturalesa i funcions de la institució prevista en l'Estatut d'autonomia.
L'acte va tenir lloc el 2 de juny del 2014 a les 19.00 hores a l'Auditori del Parlament i va comptar amb l'assistència dels membres del Ple de la Sindicatura de Comptes, exsíndics i personal de la institució, així com presidents dels òrgans estatutaris, membres dels grups parlamentaris i representants dels col¿legis professionals.
Hi van intervenir el síndic major, Jaume Amat, i tres figures destacades del món de l'auditoria i la comptabilitat públiques que van glossar en els seus discursos el passat, el present i el futur del control extern:  Josep Maria Carreras, síndic de comptes entre els anys 1984 i 2004; Heliodoro Robleda, catedràtic d'Economia Financera i Comptabilitat i president de la Cambra de Comptos de Navarra, i Oriol Amat, catedràtic d'Economia Financera i Comptabilitat i conseller de la Comissió Nacional del Mercat de Valors.
La cloenda de l'acte va anar a càrrec de la presidenta del Parlament, Núria de Gispert.

Discursos
Acte commemoratiu del vint-i-cinquè aniversari de la Sindicatura, 5 de març de 2009

Per commemorar el seu vint-i-cinquè aniversari, la Sindicatura de Comptes va programar un conjunt d'actes amb la voluntat de compartir present, passat i futur amb els actors institucionals i socials de Catalunya. El tret de sortida va ser el dia 5 de març de 2009, data en què es va convidar a les principals institucions i autoritats catalanes a l'acte commemoratiu de l'aniversari de la Sindicatura de Comptes celebrat a l'Auditori del Parlament de Catalunya. El mateix dia, va tenir lloc també un acte de caràcter tècnic amb representants dels òrgans de control extern i experts del món de l'auditoria pública per reflexionar i debatre sobre els reptes de l'auditoria en el sector públic. Els actes es van cloure amb un concert a càrrec del viol¿locelista Lluís Claret.

Amb motiu d'aquell acte commemoratiu, la Sindicatura va editar un llibre que recull els discursos i les ponències que s'hi van pronunciar i un reportatge fotogràfic dels actes.
El 16 d'octubre del 2009, en el marc dels actes commemoratius dels vint-i-cinc anys de la institució, la Sindicatura va organitzar a Barcelona un seminari internacional sota el títol "L'auditoria pública mediambiental: reptes i oportunitats per als òrgans de control extern", que va reunir un centenar de representants d'institucions de control membres d'EURORAI (Organització Europea de les Institucions Regionals de Control Extern del Sector Públic).
Amb motiu d'aquells actes commemoratius, la Sindicatura va editar un llibre que recull els discursos i les ponències que s'hi van pronunciar i un reportatge fotogràfic dels actes.
Llibre commemoratiu del vint-i-cinquè aniversari de la Sindicatura de Comptes de Catalunya.

Seminari internacional sobre auditoria mediambiental

En el marc dels actes organitzats per commemorar el vint-i-cinquè aniversari de la Sindicatura de Comptes de Catalunya, Barcelona va acollir el 16 d'octubre del 2009 la celebració del seminari internacional "L'auditoria pública mediambiental: reptes i oportunitats per als òrgans de control extern",organitzat per la Sindicatura en col·laboració amb l'Organització Europea de les Institucions Regionals de Control Extern del Sector Públic (EURORAI).

La jornada, celebrada al World Trade Center de Barcelona, va aplegar més d'un centenar de membres de tribunals de comptes de 14 països europeus que van compartir experiències sobre la fiscalització dels recursos destinats per les administracions a fer front a la degradació del medi ambient. En els debats van participar representants d'òrgans de control de França, Alemanya, Regne Unit, Àustria, Suïssa, Països Baixos, Noruega, Hongria, Xipre, Kosovo i Rússia, així com del Tribunal de Comptes Europeu i de diversos òrgans autonòmics de control extern.

Per veure les presentacions, cliqueu aquí