28 i 29 de setembre de 2017 - Sant Pau Recinte Modernista

Presentació del síndic major Presentació del síndic major

Barcelona acull enguany les XII Trobades Tècniques i VII Fòrum Tecnològic dels Òrgans de Control Extern (OCEX), cita obligada dels professionals de l'auditoria pública que tindrà lloc els dies 28 i 29 de setembre al Recinte Modernista de Sant Pau.

Fa més de 600 anys, als capítols de les Corts celebrades a Barcelona, ja apareixia l'òrgan fiscalitzador dels comptes públics, que llavors eren coneguts com els oïdors de comptes. Aquesta figura, però, representava un perfil més polític que tècnic, motiu pel qual dins d'aquesta institució es van designar experts en fiscalització com a oficials dependents dels oïdors de comptes per tal de garantir l'eficàcia de les funcions assignades. Desconeixem si aquests tècnics van pensar a mantenir contactes i reflexionar conjuntament amb d'altres nomenats per a les mateixes funcions, però avui dia posar en comú experiències i coneixements és la nostra prioritat.

Les Trobades Tècniques s'han consolidat com un espai de debat, reflexió i posada en comú de la feina dels OCEX, des de la primera edició celebrada a Pamplona en un llunyà 1987. Trenta anys després, a Barcelona volem ajudar a una cosa tan senzilla però a la vegada tan difícil com és aturar-nos a valorar on som i a on volem arribar, i si estem aplicant les millors receptes per aconseguir la nostra fita.

Sobre les receptes més adequades podrem inspirar-nos en el Recinte Modernista de Sant Pau, que va acollir l'antic Hospital de la Santa Creu i Sant Pau dissenyat per Lluís Domènech i Montaner. A banda de ser un referent en el camp de la medicina, Sant Pau fou sens dubte un exemple de la fèrtil activitat emprenedora de la societat civil catalana en comptar amb col·laboració pública i privada per al seu finançament i la seva construcció.

Esperem que aquestes Trobades a Barcelona serveixin per abordar aquests i altres temes d'interès sobre la fiscalització dels fons públics. Els debats s'organitzen en cinc grups de treball dedicats a temàtiques diverses relacionades amb l'auditoria, i un sisè grup dedicat al Fòrum Tecnològic, centrat en les eines informàtiques i en els reptes digitals. A la fi dels treballs, que es desenvoluparan durant dos dies, s'aprovaran unes conclusions per a cada grup de treball que es publicaran en aquesta web.

Des d'aquí us animem a participar-hi i a gaudir de la bellesa de l'entorn arquitectònic de Sant Pau i de la ciutat de Barcelona.

Jaume Amat i Reyero
Síndic major