Asset Publisher

Reunió de la Comissió de coordinació del Tribunal de Comptes i els OCEX per a l’impuls de l’Administració electrònica

Madrid, April 18 2023
Imatge de resum

El síndic major, Miquel Salazar, ha assistit a la reunió de la Comissió de coordinació del Tribunal de Comptes i els òrgans de control extern autonòmics (OCEX) per a l’impuls de l’Administració electrònica, que ha tingut lloc avui a la seu del Tribunal.

La trobada ha servit per avançar en la definició de les eines informàtiques que estan desenvolupant les institucions de control extern per optimitzar al màxim els processos de fiscalització i automatitzar els processos de tramesa de documentació de les entitats fiscalitzades.

L’eina de gestió d’auditoria del Tribunal i els OCEX, anomenada FISCALICEx, ha de facilitar els procediments de gestió i tramitació de les fiscalitzacions i alhora complir els requisits de seguretat informàtica necessaris, de manera que pugui ser operativa per a totes les institucions de control. Els membres de la Comissió han compartit l’estat dels treballs de desenvolupament d’aquesta eina informàtica, que estan en curs.

Les institucions de control treballen també en el disseny d’una eina informàtica específica per als contractes administratius, batejada com a FISCONEx, amb la qual es busca guanyar eficàcia en la tramesa dels expedients contractuals a què estan obligades les entitats del sector públic, mitjançant la interconnexió amb la Plataforma de contractació del sector públic en què participen el Tribunal i els OCEX.

La reunió d’avui ha estat encapçalada per María Dolores Genaro, consellera i presidenta de la Secció de Fiscalització del Tribunal de Comptes, i ha comptat amb l’assistència de presidents i membres dels òrgans de control autonòmics.