El síndic major presenta al Ple del Parlament l’informe sobre el Compte general de la Generalitat de l’exercici 2023
Sindicatura de Comptes de Catalunya
Òrgan fiscalitzador extern dels comptes, de la gestió econòmica i del control financer del sector públic de Catalunya
El síndic major presenta al Ple del Parlament l’informe sobre el Compte general de la Generalitat de l’exercici 2023
El síndic major presenta al Ple del Parlament l’informe sobre el Compte general de la Generalitat de l’exercici 2023
La cambra aprova el Compte i insta el Govern a seguir les observacions i recomanacions de la Sindicatura de Comptes
El síndic major de la Sindicatura de Comptes, Miquel Salazar, ha comparegut aquesta tarda davant el Ple del Parlament per presentar l’informe sobre el Compte general de la Generalitat de l’exercici 2023.
Salazar ha destacat algunes de les grans xifres dels comptes i ha reconegut la feina de consolidació que fa la Intervenció general en l’elaboració del Compte que, tot i no ser exhaustiva, permet tenir “una fotografia molt rigorosa” del perímetre del sector públic de la Generalitat, format per l’Administració i 207 entitats de diversa naturalesa.
En el pressupost consolidat del 2023 es van liquidar drets per 57.548,38 M€ i es van reconèixer obligacions per 58.115,22 M€, amb un resultat negatiu de 566,84 M€.
El síndic major ha subratllat que el 31 de desembre del 2023 l’Administració de la Generalitat presentava un romanent de tresoreria negatiu de 9.146,21 M€, un patrimoni net negatiu de 59.316,41 M€, un endeutament financer de 86.140,36 M€ i compromisos de despesa amb càrrec a exercicis futurs per 123.412,12 M€. En el seu informe, la Sindicatura fa palesa la “delicada situació financera” de la Generalitat.
Ha afegit que la Sindicatura “està al dia” amb l’elaboració d'aquest informe, atès que d’acord amb els terminis legalment establerts la Intervenció general té fins al 31 de juliol per presentar el Compte general -que inclou els comptes de totes les entitats del sector públic de la Genrealitat- i fins al 31 d’octubre per presentar els comptes consolidats a l’òrgan fiscalitzador, per la qual cosa la Sindicatura comença la fiscalització amb gairebé un any de decalatge.
D’acord amb la tramitació prevista al Reglament del Parlament, el dictamen sobre el Compte general de la Generalitat elaborat per la Comissió de la Sindicatura de Comptes s'ha de sotmetre a votació al Ple del Parlament.
La cambra ha aprovat avui per majoria el dictamen, que aprova el Compte general de la Generalitat de l’exercici 2023, assumeix el contingut de l’informe de fiscalització de la Sindicatura i insta el Govern “a seguir les observacions i recomanacions de la Sindicatura de Comptes i a informar-lo del compliment d’aquestes observacions i recomanacions i dels resultats obtinguts”.
Fotos: Parlament de Catalunya
11 FEB
Perímetre de consolidació dels ajuntaments, exercici 2022
22/202528 GEN
Subvencions directes de l’agrupació departamental de Cultura, exercici 2023
21/202511 FEB
Institut Català de la Salut: Servei d'Urgències de Viladecans; auditoria operativa amb enfocament avaluador
20/202529 DES
Institut Català de la Vinya i el Vi (INCAVI), exercici 2023
19/202529 DES
Situació del lloc de treball de Secretaria i Intervenció i cobertura de la seva funció en municipis de menys de 1.000 habitants, exercici 2022
18/202510 DES
Agregat de les universitats públiques de Catalunya, exercicis 2022 i 2023
17/2025




