2/2025 Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals: contractació, despeses de personal, exercicis 2021 i 2022
The report in 2 minutes
Why we did this audit?
- La CCMA és una entitat de dret públic sotmesa al dret privat adscrita al Departament de la Presidència que té com a objectiu ser l’instrument de gestió dels serveis públics de radiodifusió i televisió de la Generalitat de Catalunya.
- La complexitat de la gestió de personal de la CCMA, donada la diversa tipologia existent.
- La Sindicatura no havia fiscalitzat les despeses de personal de la CCMA des de l’exercici 2016.
What are the key facts and key figures?
- Les despeses de personal dels exercicis 2021 i 2022 van ser de 4,27 M€ i 4,70 M€, respectivament.
- Per al període fiscalitzat, 2021 i 2022, la CCMA comptava amb 38 i 44 efectius, respectivament.
- La CCMA va adjudicar contractes per 63.729 €.
What have we observed?
- En la contractació, la CCMA va actuar com a poder adjudicador no administració pública, si bé tenia la naturalesa de poder adjudicador administració pública.
- Aplicació de la jornada laboral de 35 hores setmanals quan no es complien els requisits legals per fixar-la.
- Abonaments de retribucions anuals i d’objectius comercials, a alguns directius, per sobre del límit establert en la Llei de pressupostos de la Generalitat de Catalunya.
- No disposava de l’auditoria de compliment de l’Esquema Nacional de Seguretat, ni de l’informe d’auditoria o document equivalent respecte al tractament de dades de caràcter personal.
What do we recommend?
- Negociar amb els treballadors un conveni col·lectiu propi o l’adhesió a un d’existent.
- Planificar adequadament el sistema de retribucions d’objectius comercials per part del personal directiu de la CCMA, i incorporar en els contractes un percentatge de retribució variable en funció del seu assoliment.
- Realitzar la tramitació dels expedients de contractació mitjançant el programari corporatiu gestor electrònic d’expedients de contractació de la Generalitat de Catalunya, GEEC.
Last update: 09/02/2023