Asset Publisher

Servei Català de Trànsit: contractació, despeses de personal, exercici 2022

The report in 2 minutes

Why we did this audit?

  • El Servei Català de Trànsit (SCT) és l’organisme autònom de caràcter administratiu adscrit al Departament d'Interior i Seguretat Pública que exerceix les competències que en matèria de trànsit, circulació de vehicles i seguretat viària van ser atribuïdes a la Generalitat de Catalunya.
  • S’han analitzat de manera específica les despeses de contractació i de personal perquè es consideren àrees de risc en la gestió dels recursos públics i en el compliment de la legalitat aplicable.
  • La Sindicatura no havia fiscalitzat els comptes de l'SCT des de l’exercici 2006.

What are the key facts and key figures?

  • En l’exercici 2022, l'SCT tenia un pressupost definitiu de despeses de 131,55 M€, dels quals es van executar 116,61 M€.
  • L’any 2022 tenia 292 efectius: 250 eren personal funcionari, 41 personal laboral i 1 alt càrrec. La despesa de les retribucions del personal va ser de d’11,68 M€.
  • En l’exercici 2022 es van adjudicar 40 contractes per procediments oberts i basats en acord marc per un import adjudicat de 15,43 M€ i 116 contractes menors per 741,58 milers d'euros.

What have we observed?

  • Deficiències en la tramitació i la publicació de les licitacions d’expedients de contractació.
  • Contractacions menors successives per cobrir necessitats recurrents o previsibles.
  • Comissions de servei i encàrrecs de funcions del personal funcionari de durada superior al temps previst a la normativa.
  • Mancances en la publicació de la informació al portal de la transparència referides a contractació i personal.
  • El Servei Català de Trànsit no disposava de cap auditoria en relació amb el compliment de les mesures establertes en l’Esquema Nacional de Seguretat, ni respecte al tractament de dades de caràcter personal, contràriament al que disposen els preceptes reguladors d’aquestes matèries.

What do we recommend?

  • Revisar la planificació, programar adequadament les licitacions i millorar el control dels procediments de contractació utilitzats a l’hora de garantir els principis de concurrència i d’igualtat.
  • Efectuar una adequada planificació temporal per mantenir actualitzada la informació i la documentació necessària per donar compliment als requisits establerts en l’Esquema Nacional de Seguretat i en la normativa en matèria de protecció de dades de caràcter personal.