Asset Publisher

Servei Públic d'Ocupació de Catalunya. Subvencions, exercici 2021

The report in 2 minutes

Why we did this audit?

  • Atès que les funcions del SOC són, principalment, dirigir, planificar i executar els serveis i programes necessaris per promoure i desenvolupar la política d’ocupació a Catalunya, i fer-ne el seguiment i el control, s’ha considerat necessari analitzar un grup de subvencions.
  • També ha semblat adequat realitzar una anàlisi del sistema d’avaluació de les polítiques d’ocupació per conèixer com es desenvolupen.
  • El darrer informe emès per la Sindicatura de Comptes va ser dels exercicis 2009 i 2010.

What are the key facts and key figures?

  • Pressupost definitiu de despeses del 2021: 760,03 M€ > El 74,66% correspon a transferències corrents: 567,47 M€.
  • Grau d’execució del pressupost d’ingressos i de despeses del 2021: 65,03% i 46,71%, respectivament.
  • Obligacions reconegudes netes per transferències corrents: 225,03 M€


 

  • Romanent de tresoreria: 701,09 M€

>Equival al 92,61% pressupost definitiu d’ingressos

> 230,25 M€ corresponen al Romanent no afectat

> El 2022 es retornen a la Generalitat 222,31 M€

  • Els principals instruments de planificació, execució i seguiment de les polítiques d’ocupació del SOC són l’Estratègia catalana per a l’ocupació, el Pla de desenvolupament de les polítiques d’ocupació a Catalunya i el Model d’avaluació.
     

What have we observed?

  • Existeix marge de millora del sistema de gestió i control de les subvencions.
  • El 31 de desembre de 2021 el SOC tenia comptabilitzats 99,35 M€ de subvencions atorgades que, per la seva antiguitat, han de ser analitzades exhaustivament.
  • Normativa de les convocatòries de subvencions complexa i manca de seguretat jurídica.
  • El pla de desenvolupament de les polítiques d’ocupació 2021-2022 estableix objectius genèrics, no quantificats i sense previsió de termini per assolir-los.
  • Manca una avaluació periòdica i sistemàtica de tots els àmbits de la cartera de serveis.

What do we recommend?

  • Impulsar la regulació i implantació de l’estructura del SOC tal com preveu la disposició addicional segona de la Llei 13/2015.
  • Millorar el procediment de tramitació dels comptes anuals.
  • Reduir el termini comprès entre la planificació de les polítiques d’ocupació executades mitjançant l’atorgament de subvencions i la revisió de les justificacions presentades pels beneficiaris.
  • Millorar la periodicitat de les avaluacions de les activitats de la cartera de serveis i abastar les que fins al 2021 no han estat avaluades, entre elles les prestades de forma directa pel SOC.