Asset Publisher

El síndic major aposta per les auditories de gestió i de sistemes en una jornada amb interventors de la Generalitat

Barcelona, June 16 2023
Imatge de resum

Miquel Salazar intervé en la XXI Jornada de la Intervenció General, que ha clos la consellera d’Economia, Natàlia Mas

El síndic major, Miquel Salazar, ha intervingut en la XXI Jornada de la Intervenció General de la Generalitat de Catalunya, adreçada als membres dels cos de la Intervenció de l’Administració catalana i que ha tingut lloc aquest matí a la seu del Departament d’Economia, al Districte Administratiu.

Davant un públic format per mig centenar de professionals del control intern de la Generalitat, Salazar ha presentat els principals eixos i línies d’actuació del Pla estratègic de la Sindicatura de Comptes, que té com a últim objectiu “millorar els serveis públics, el retiment de comptes i la transparència”, segons ha afirmat.

Salazar ha apostat per potenciar les auditories operatives, atès que l’avaluació d’eficàcia, economia i eficiència permet anar més enllà de les auditories financeres i de regularitat, a la vegada que respon a les noves demandes socials per conèixer si la gestió dels recursos públics es fa amb criteris de racionalitat i eficàcia.

També ha subratllat la importància de les auditories de sistemes davant de casos recents de ciberatacs que han posat en risc la seguretat i la confidencialitat de les dades d’algunes institucions públiques.

La Jornada ha estat inaugurada per l’interventor general, David Canada, i hi han intervingut també Genís Roca, empresari i president de la Fundació PuntCat, i Lluís Anaya, director d’Innovació Digital del Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació.

La cloenda ha anat a càrrec de la consellera d’Economia, Natàlia Mas.