Asset Publisher

Els síndics compareixen al Parlament en la primera sessió de treball de la nova Comissió de la Sindicatura

Barcelona, 25 July de 2024
El síndic Manel Rodríguez, a la Comissió de la Sindicatura.

Els membres del Ple de la Sindicatura han comparegut avui al Parlament en la primera sessió de treball de la Comissió de la Sindicatura de Comptes després de la seva recent constitució el passat dia 17 de juliol.

Els síndics han presentat quatre informes davant la Comissió, els mateixos que van decaure en la darrera reunió de la Comissió de la passada legislatura i que la Mesa de la nova Comissió, presidida per Jordi Riba, ha reprès en l’ordre del dia de la sessió d’avui.

Els informes presentats i debatuts aquest matí en comissió són els següents:

• Informe 27/2023, relatiu a la Fundació per a la Universitat Oberta de Catalunya, exercicis 2018-2020.
  • Informe 31/2023, sobre el Servei Públic d’Ocupació de Catalunya, subvencions, exercici 2021.
  • Informe 32/2023, relatiu a Promotora d’Exportacions Catalanes, SA, exercici 2021.
  • Informe 29/2023, sobre el Compte general de les corporacions locals, exercici 2021.

L’informe sobre la FUOC ha estat presentat per la síndica Anna Tarrach, qui ha defensat que d’acord amb la Sindicatura de Comptes, i atenent als criteris recollits en la normativa, aquesta Fundació té naturalesa pública i per tant forma part del sector públic de la Generalitat.

El síndic Josep Viñas ha presentat el treball sobre el SOC, en què s’analitza la gestió de les subvencions duta a terme per l’entitat de la Generalitat que té com a funció promoure i desenvolupar la política d’ocupació a Catalunya.

El treball sobre l’empresa pública PRODECA, dedicada a la promoció dels productes agroalimentaris i forestals catalans, l’ha exposat la síndica Llum Rodríguez.

Finalment, l’informe sobre el Compte general de les corporacions locals ha estat presentat als diputats pel síndic Manel Rodríguez. El síndic ha constatat que el 73% dels ens locals de Catalunya van lliurar els comptes de l’exercici 2021 a la Sindicatura dins del termini legal, i ha afegit que avui encara queden 13 entitats que encara no han tramès el Compte general d’aquell exercici: l’ajuntament de Bausèn (Vall d’Aran), 1 entitat municipal descentralitzada i 11 mancomunitats de municipis.

Abans de finalitzar la sessió, el síndic major, Miquel Salazar, ha pres la paraula per donar la benvinguda als nous diputats i posar-se a la seva disposició per resoldre qualsevol qüestió relacionada amb els informes de fiscalització.