El síndic major participa en la inauguració de la 12a Jornada d'auditoria del sector públic

Barcelona, 22 de abril de 2021
imatge resum

El síndic major, Jaume Amat, ha participat avui en la inauguració de la 12a Jornada d’auditoria del sector públic que organitza el Col·legi de Censors Jurats de Comptes de Catalunya, en format virtual.

Amat ha avançat que la Sindicatura de Comptes de Catalunya està treballant en un projecte transversal, en el qual estan implicats tots els departaments d’auditoria, per fiscalitzar la gestió de la contractació administrativa relacionada amb la covid, que inclou més de 7.000 contractes d’emergència només del sector públic de la Generalitat per un import global superior als 800 M€.

La gestió del sector públic local també serà analitzada per la Sindicatura, segons ha dit el Amat, mitjançant informes sobre la contractació d’emergència realitzada pels ajuntaments i per les entitats del sector supramunicipal.

La Sindicatura posarà el focus en una altra de les àrees de risc clàssiques, la gestió de personal, amb un informe sobre la contractació de personal per l’Institut Català de la Salut per fer front a l’emergència del coronavirus.

“Hem passat de la resiliència a l’adaptació” -ha afirmat el síndic major, qui ha defensat que ara l’auditor “ha d’estar preparat per veure si darrere els indicadors de risc hi ha alguna cosa a corregir”.

En l’acte de inauguració hi ha intervingut també el director de l’Oficina Antifrau de Catalunya i també  el president del Col·legi de Censors, Antoni Gómez.

El programa de la Jornada compta amb ponents de l’auditoria pública i privada i del control intern, amb quatre sessions dedicades a analitzar els reptes tecnològics de la gestió del sector públic, l’adaptació dels procediments de control i auditoria i l’adaptació de la gestió en context de pandèmia, i el control dels fons europeus de recuperació econòmica.

Podeu consultar el programa aquí.