Publicador de continguts

Ajuntament de Tremp. Compte general, exercici 2020

L’informe en 2 minuts

Per què hem fet aquesta fiscalització?

  • Tremp és la capital de la comarca del Pallars Jussà i és una de les 19 capitals que no s’havien fiscalitzat anteriorment.
  • Del conjunt de municipis de la comarca, la població de Tremp representa un 44,69% dels habitants i els crèdits definitius aprovats en el seu pressupost representen un 34,86% sobre el total. 

Quins són els fets i xifres clau?

  • L’Ajuntament va aprovar definitivament el Compte general el 2 d’agost del 2021, dins del termini legal previst.
  • Va presentar un pressupost inicial equilibrat de 5,74 M€, al qual van efectuar modifi-cacions pressu¬postàries per 1,8 M€, que van suposar un increment del 31,87% respecte al pressupost inicial.
  • El 31 de desembre del 2020 va presentar un resultat pressupostari ajustat positiu de 475.517,47 € i un romanent de tresoreria per a despeses generals, també positiu, de 2,15 M €.
  • Pel que fa a les magnituds financeres, el Balanç presentava un actiu i passiu de 20,63 M€ i el Compte del resultat economicopatrimonial un desestalvi de 323.864,56 €.

Què hem observat?

  • Les principals magnituds pressupostàries i financeres presentaven diferències importants i, en conseqüència, els comptes anuals no expressaven la imatge fidel del patrimoni.
  • No s’ha pogut obtenir evidència d’auditoria adequada del correcte enregistrament dels tributs que gestionava directament l’Ajuntament ni de l’import consignat en l’epígraf Immobilitzat material.
  • L’Ajuntament reconeixia en el pressupost de despeses les operacions abans que esdevinguessin definitives.
  • Pel que fa a la comptabilitat financera, s’han detectat nombrosos errors de registre i valoració en la comptabilització de determinats fets.
  • No es traspassaven a executiva tots els drets pendents en voluntària un cop vençut el termini.

Què recomanem?

  • Utilitzar i mantenir actualitzades totes les funcionalitats que ofereix l’aplicació informàtica de comptabilitat per possibilitar la generació íntegra de tots els comptes i estats que estableix la ICAL.
  • Elaborar manuals de procediment i circulars i donar les instruccions necessàries al personal involucrat directament o indirectament en les tasques de comptabilitat i de recaptació.
  • Sol·licitar en tots aquells casos que calgui l’assessorament, l’assistència i el suport dels serveis tècnics dels ens supramunicipals corresponents: el Consell Comarcal del Pallars Jussà i la Diputació de Lleida.