Publicador de continguts

Fundació Observatori de l'Ebre: comptes anuals abreujats, exercici 2022

L’informe en 2 minuts

Per què hem fet aquesta fiscalització?

  • La Fundació Observatori de l’Ebre no havia estat fiscalitzada anteriorment, atès que es va integrar al sector públic de la Generalitat de Catalunya el 2021.
  • Durant l’exercici fiscalitzat, la Generalitat de Catalunya tenia una participació majoritària en el Patronat de la Fundació.
  • La fiscalització s’ha realitzat en el marc del Programa anual d’activitats de la Sindicatura i ha consistit en una revisió economicofinancera, amb un nivell de seguretat limitada, dels comptes anuals abreujats i del compliment de la legislació aplicable en l’àmbit financer, corresponent a l’exercici 2022, d’acord amb l’anàlisi de riscos prèvia.

Quins són els fets i xifres clau?

  • El Balanç presentava un actiu i un passiu d’1,60 M€, dels quals un 72,59% corresponia a l’Immobilitzat material i un 73,52% al Patrimoni net.
  • En el Compte de pèrdues i guanys, els Ingressos per activitats suposen un 74,54% dels ingressos, i les Despeses de personal, un 63,92% de les despeses. El resultat és de 47.248,40 €, negatiu.
  • En la liquidació del pressupost, els drets reconeguts ascendeixen a 836.502,59 €, i les obligacions reconegudes, a 882.385,88 €. Això suposa un grau d’execució del 96,84% i del 102,15%, respectivament. El resultat pressupostari va ser de 45.883,29 €, negatiu.
  • El 79,87% del finançament provenia de transferències corrents, principalment del Patronat.

Què hem observat?

  • Les bases d’execució del pressupost no estan actualitzades.
  • El Patronat no acorda les aportacions de les entitats que en formen part.
  • Els centres de cost dels projectes no recullen la totalitat dels costos associats.
  • Segons els càlculs de la Sindicatura, l’any 2022 es van reconèixer drets per 837.729,50 € i obligacions per 896.119 €, amb un resultat pressupostari negatiu de 58.389,50 € i un resultat pressupostari ajustat de 27.682,35 €.
  • No s’ha pogut determinar la raonabilitat del valor de cost dels béns immobles, atesa la seva antiguitat.
  • No es disposa d’un pla pluriennal de manteniment per garantir la conservació dels béns immobles en bon estat.

Què recomanem?

  • Integrar el sistema d’informació comptable amb un sistema d’informació de gestió pressupostària que permeti registrar automàticament les operacions derivades de l’execució del pressupost i calcular el resultat pressupostari del l’exercici.
  • Elaborar un model de càlcul de costos que permeti millorar la gestió i el control dels costos associats als projectes.
  • Fer un inventari detallat dels béns patrimonials i actualitzar el llibre de béns d’inversió que inclogui els terrenys, els pavellons i el material científic i històric adquirit abans de l’exercici 2000.
  • Redimensionar el personal administratiu per adequar-lo a les noves necessitats sorgides de l’adscripció a la Generalitat, i establir plans específics de formació.