Publicador de continguts

Acte de commemoració del 35è aniversari de la Llei d’auditoria de comptes

Barcelona, 12 de juliol de 2023
Miquel Salazar, Carles Puig de Travy, Valentí Pich i Emilio Álvarez, en l'acte del Col·legi d'Economistes.

Els síndics Miquel Salazar i Josep Viñas assisteixen a la jornada organitzada pel Col·legi d’Economistes de Catalunya

L’acte de commemoració dels 35 anys de la Llei d’auditoria, celebrat avui a la seu del Col·legi d’Economistes de Catalunya, ha comptat amb la participació de síndics i personal d’auditoria de la Sindicatura de Comptes.

El síndic major, Miquel Salazar, i el síndic Josep Viñas han assistit a l’acte amb el qual el Col·legi d’Economistes, amb el suport del Registre d’Economistes Auditors (REA), han retut homenatge a l’aprovació de la Llei 19/1998, del 12 de juliol, d’auditoria de comptes.

L’acte ha comptat amb la intervenció del president del Consell General d’Economistes, Valentí Pich; el president del REA, Emilio Álvarez; el president de l’Institut de Comptabilitat i Auditoria de Comptes (ICAC), Santiago Durán, i el president del Col·legi d’Economistes de Catalunya, Carles Puig de Travy.

Durant la jornada s’ha analitzat el recorregut de l'auditoria de comptes en aquests últims 35 anys i els reptes als quals ha de fer front la professió per seguir avançant en la transparència i en la millora de la qualitat de la informació economicofinancera.

S’ha parlat també de les noves exigències derivades de la Directiva 2022/2464 de la Unió Europea i de l'avantprojecte de Llei d'informació corporativa sobre sostenibilitat, que regularà el marc d'informació que han de presentar les empreses en matèria mediambiental, de responsabilitat social i de governança.