Publicador de continguts

Les XIV Trobades Tècniques reuneixen a Galícia a membres i personal tècnic dels OCEX per analitzar l'auditoria dels 'fons covid'

Santiago de Compostel·la, 1 de 2021
imatge resum

Les IX Trobades Tècniques dels OCEX reuneixen durant dos dies a Santiago de Compostel·la membres i personal dels òrgans de control extern autonòmics per debatre sobre l’auditoria dels fons covid i la implementació dels fons Next Generation EU, els fons de recuperació i resiliència que la Unió Europea assigna als estats membres per pal·liar els efectes de la pandèmia.

En aquesta catorzena edició de les jornades, organitzades pel Consell de Comptes de Galícia, se celebren també les II Trobades Jurídiques, adreçades als lletrats i personal d’assessoria jurídica dels OCEX.

En representació de la Sindicatura de Comptes de Catalunya assisteixen a les Trobades el síndic major, Jaume Amat, i el lletrat de l’Assessoria Jurídica Carles Rossinyol.

Aprofitant la presència dels membres dels OCEX a Santiago de Compostel·la, aquest matí ha tingut lloc la reunió de la Comissió de Coordinació de Presidents del Tribunal de Comptes i dels OCEX, la primera des de la renovació de l’òrgan fiscalitzador de l’Estat. La nova presidenta del Tribunal, Enriqueta Chicano, ha presidit la reunió, que ha comptat amb l’assistència de presidents i membres dels OCEX. El síndic major no hi ha pogut assistir, atès que estava convocat per presentar l’informe anual del Compte general de la Generalitat en sessió plenària.

A la tarda, ha tingut lloc la reunió de la Conferència de Presidents d’ASOCEX, l’associació que aplega els presidents dels dotze òrgans de control extern de les comunitats autònomes. La reunió ha estat encapçalada per Vicent Cucarella, síndic major de la Sindicatura de Comptes de la Comunitat Valenciana i president de torn d’ASOCEX.

Els presidents dels OCEX han abordat qüestions d’interès comú relatives a la fiscalització de la contractació i les subvencions derivades de la pandèmia de la covid, i als programes de treball de les respectives institucions per a l'any 2022.

A nivell intern, la Conferència de presidents ha aprovat dues noves guies pràctiques de fiscalització per implantar a la metodologia de fiscalització dels OCEX, i el pressupost de l'organització per a l'exercici 2022.